zaterdag 21 december 2013

Essence Stay Natural Concealer

Ik als concealer-grootgebruiker ben altijd op zoek naar de fijnste en meest dekkende maar toch naturelle concealer. Mijn aandacht werd in het Essence-schap getrokken naar de Stay Natural Concealer. Benieuwd wat ik er van vind?


Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: ik vind de concealer er heel lelijk en goedkoop uitzien. Sorry Essence! (Ik ben trouwens totaal vergeten een foto te maken met de dop erop, die heeft 'ie dus wel haha). Maarja, hij ís natuurlijk ook goedkoop.


Dit is zo'n soort concealer met een kwastje en waarbij je aan de onderkant moet draaien om de concealer uit de verpakking te krijgen. Vervolgens kun je die dan heel precies aanbrengen met het kwastje.


Dit ziet er dan zo uit. Ik vind het best fijn werken, maar het blenden van mijn concealer doe ik toch altijd met een sponsje. Je moet een paar keer draaien wil je genoeg voor onder je oog eruit krijgen, maar ik gebruik dan ook wel veel concealer. 


En zo ziet de concealer zelf eruit. Lekker vloeibaar en zoals je aan de randjes al wel kan zien; niet al te dekkend. Ik zou deze concealer dan ook niet aanraden om je pukkeltjes of andere onzuiverheden mee te verbergen: daar is hij gewoon niet dekkend genoeg voor.


Waar de Essence Stay Natural Concealer wél goed voor is, is om bepaalde delen in je gezicht wat lichter te maken en zo heel subtiel te highlighten! Ik gebruikte hem daarom altijd onder mijn ogen, uitgeblend over het bovenste gedeelte van mijn jukbeenderen, over de brug van mijn neus, het midden van mijn voorhoofd en boven mijn cupidoboog (dat kuiltje boven je lippen). Hij geeft daar een mooie lichte dekking en maakt het geheel iets egaler. Toch nog een best fijn product dus! Ook wanneer je niet echt last hebt van wallen is deze concealer prima te gebruiken voor onder je ogen. 

Máár!!! Ik heb de Stay Natural Concealer misschien maar drie weken kunnen gebruiken. Daarna was 'ie op. Leeg. Er kwam niks meer uit hoe veel ik ook draaide. Dat vind ik erg kort en daarom zou ik hem niet opnieuw kopen. Normaal gesproken doe ik zeker twee of drie maanden (als het niet langer is) met mijn concealers, dus dit vind ik heel erg zonde en jammer!

De Esssence Stay Natural Concealer kost €1,99 en is te koop bij de Kruidvat.

Liefs, Jitske

5 opmerkingen:

  1. Ik heb deze ook geprobeerd , maar hij dekt niet goed genoeg voor mijn donkere kringen. Ben nog steeds op zoek naar de perfecte under eye concealer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat als je dan draait er ook teveel concealer ineens uit komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze ook gehad. Ik vond hem echt verschrikkelijk... Dekt niet, snel op, kwastje is slecht en bij mij ging die draaiknop zelfs stuk...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...