zondag 22 december 2013

Zenner 100% Pure Hair Haarborstel

Om eerlijk te zijn maakte het me nooit echt uit welke haarborstel ik gebruikte om mijn haar te kammen. Ik heb er ooit één gekocht van Remington, met van die ionen, en die gebruik ik eigenlijk altijd of gewoon een borstel die in de buurt ligt. Totdat ik laatst de haarborstel van mijn schoonmoeder probeerde, zo eentje met haren in plaats van plastic pinnetjes. Ik vond hem zo fijn, dat ik de dag erna gelijk zo'n zelfde soort voor mezelf heb gekocht! Kijk mee!


Ik heb gekozen voor de 'klassieke' haarborstel-vorm, maar de harige borstels van Zenner zijn in verschillende vormen en maten verkrijgbaar. De één is rond, de ander rechthoekig, weer een ander heeft voor de helft nylon haren en ga zo maar door. Het is maar net wat je fijn vind!


Mijn borstel bestaat dus voor 100% uit haar. Dit is ook wel te voelen. Wanneer je de borstel 'aait' voelt hij heerlijk zacht, en ook wanneer je je haar ermee borstelt lijkt het net alsof je een sjaal langs je haar haalt ofzo haha! Er zitten dan ook enorm veel haren in, die in groepjes bij elkaar staan, zoals je hierboven kunt zien. 


Het handvat van de borstel is gemaakt van donker hout, dit vind ik er erg mooi, stevig en degelijk uit zien. Alsof hij wel tegen een stootje kan!



Hierboven probeer ik te laten zien wat het effect ervan op mijn haar is wanneer ik hem gebruik. De bovenste foto is mijn haar in een staart wanneer ik de zijkanten borstel met een gewone borstel met pinnetjes. De onderste foto is met de borstel van Zenner. Zie je het verschil! De onderste foto is veel 'smoother'! De 100% Pure Hair borstel zorgt er echt voor dat al je kleine, wegspringende haartjes worden getemd en dit is precies wat ik wil wanneer ik bijvoorbeeld een strakke staart wil maken. Ik deed dit altijd met een kam, maar doordat van deze haarborstel de haartjes zo dicht op elkaar staan krijg je een veel mooier, ononderbroken oppervlak (als je begrijpt wat ik bedoel haha!) doordat je geen wijd uit elkaar staande pinnetjes hebt.

De borstel is ook erg geschikt om je haar mee te touperen. Wel denk ik dat de rechthoekige en iets smallere vorm hiervoor fijner is, maar deze werkt ook prima! Doordat de haren zo dicht op elkaar staan hoef je maar één of twee keer heen en weer te gaan voor goeie 'tease'. Kortom: ik ben heel blij met mijn nieuwe borstel! 

Zenner haarborstels zijn o.a. te koop bij Kruidvat en Trekpleister. Deze versie kostte €6,99.

Liefs, Jitske

4 opmerkingen:

  1. ohh zon borstel is echt wat voor mij,
    ik heb altijd last van bobbeltjes als ik een staart maak!

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben altijd zo bang dat zo een borstel niet werkt op dik haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verschil! Ben hier wel erg benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...