zondag 16 maart 2014

Beauty Essentials Gezichtshaarverwijderaar

Ik heb best veel donshaartjes op mijn gezicht, inclusief snorretje en een mini sikje onder mijn onderlip. Hoewel het hele kleine, blonde haartjes zijn, storen ze me altijd heel erg. Vooral wanneer ik wat meer foundation draag dan normaal, zie je ze erg goed zitten. Ik besloot er eens wat aan te doen! Ik zag ooit dit filmpje bij Mascha van Beautygloss:


Dit 'apparaatje' zag ik opeens bij Kruidvat liggen! Die ging dus met me mee. Naar aanleiding van bovenstaand filmpje was ik nog wel een beetje huiverig; het leek me nogal pijnlijk!



Goed, eerst maar eens wat vertellen over deze epileerveer. Hij komt in een doorzichtige doos, hij is dus goed te zien en makkelijk te vinden. Verder is hij niet heel bijzonder.


Achterop staan de instructies. Die vind ik vrij vaag. Aan het filmpje van Mascha heb je meer, dus kijk die vooral ook even als je mijn uitleg niet snapt! 


En dit is hem, de epileerveer. Het is eigenlijk niet meer dan een stuk ijzerdraad met twee kleine handvaten. Wel vind ik het erg leuk dat 'ie roze is! Lekker girlie :). 


Het werkt als volgt: het ijzerdraad is in een soort spiraal gedraaid. Wanneer je de veer dus buigt, gaan die draadjes een beetje uit elkaar staan. Je moet hem gebogen plaatsen op de plek op je gezicht waar je je haartjes weg wil halen. Ik zette hem als eerste op mijn bovenlip. Vervolgens buig je hem weer terug, zodat hij bijna weer recht staat. Op deze manier komen de haartjes klem te zitten tussen de ijzerdraadjes. Dan rol je met je vingers de epileerveer op en neer, om de haartjes eruit te trekken. Het is echt heel erg simpel, je moet het gewoon even doorkrijgen! 

En ja, het klinkt heel erg pijnlijk. Maar ik moet zeggen, het is me heel erg meegevallen! Het doet bij mij minder pijn dan het epileren van mijn wenkbrauwen, plus je pakt veel meer haartjes in één keer! Werkt het dan ook echt? Ja! Deze epileerveer werkt geweldig goed! Mijn snor was weg, en ik kreeg de smaak te pakken. Ik heb dus lekker ook mijn hele kin zitten rollen, en op gegeven moment durfde ik zelfs het gebied tussen mijn wenkbrauwen aan. Echt, wat een geweldige uitvinding is dit! Mijn make-up zit een stuk mooier doordat mijn donshaartjes niet meer worden geaccentueerd! Het is inmiddels een halve week geleden dat ik hem gebruikt heb, en ik voel nog geen enkel haartje terugkomen. Ik ben dus super enthousiast!

De Gezichtshaarverwijderaar van Beauty Essentials is te koop bij Kruidvat voor €2,99.

Liefs, Jitske

11 opmerkingen:

  1. Je instructies zijn goed te volgen hoor, ja ik kreeg wel even pijn aan mijn bovenlip als ik eraan dacht haha maar het lijkt me wel een handig ding ook al heb ik het nog nooit gebruikt of gezien =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er echt scary uit, ook al heeft ie roze handvaten ;) Maar fijn om te lezen dat het bij jou ook werkt. Misschien toch maar eens proberen , want heb ook last van veel donshaar tjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep, ik ben echt heel enthousiast! En ik ben een watje, dus het moet jou ook lukken ;)

      Verwijderen
  3. Handig dingetje maar je moet er wel aan wennen en vooral snel werken. Ding ligt overigens ook bij de Wibra voor 1 euro, is alleen iets groter dan die van het Kruidvat maar werkt net zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat handig zeg ik gebruik de ontharingscreme van de action die is ook heel goed en geheel pijnloos verder schaamde ik mezelf altijd rot omdat ik altijd donkere haartjes had in de donker bij mijn lippen.. je moest heel goed en dichtbij kijken maar sommige begon het op te vallen en dan zeiden ze je hebt een snor.. dat is echt zo vreselijk dus ben hem toen gaan harsen, nu dus ontharingscreme x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne review! Lijkt me heel handig dit ding. Ga hem ook eens proberen :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het werkt goed maar is wel echt pijnlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Krijg je geen harde zwarte haren er voor terug als je je 'snorretje' weg haalt hiermee? K heb hem net ook gehaald maar ben bang voor de haren die terug gaan komen..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...