maandag 11 augustus 2014

Kiko Soft Focus Concealer

Bijna ieder land in Europa heeft een Kiko - behalve Nederland. Dat is vreselijk jammer, want Kiko maakt geweldige producten voor een lage prijs. Iedere kans die ik heb om er even langs te gaan, grijp ik dus ook aan! Ik kocht er in meerdere bezoekjes een aantal producten, en vandaag laat ik de Soft Focus Concealer zien. 



De verpakking is die zoals ieder Kiko-product: een zwart kartonnen doosje, waarop duidelijk de naam en info op staat. Ik vind het ook een chique doosje, zeker voor een budgetproduct. Ik vind het sowieso fijn en een luxe gevoel wanneer make-up in een doosje zit wanneer je het koopt, in plaats van alleen het losse product. 



De Soft Focus Concealer is een soort pen, die je vast wel kent van andere merken, zoals deze van Essence. De versie van Kiko vind ik er erg mooi en duur uitzien: hij voelt stevig aan en de zilveren huls vind ik leuk! Ik ging overigens voor nummer 03, een wat donkerdere tint dan dat ik normaal zou nemen, omdat ik op vakantie langzamerhand steeds bruiner word natuurlijk haha! 



Wanneer je de dop eraf haalt komt er een wit kwastje tevoorschijn. Die blijft echter niet lang wit, want door een aantal keer te klikken met de achterkant van de pen, komt de concealer omhoog. De eerste keer duurt het even, maar daarna heb ik per oog genoeg aan twee keer klikken. 




Kiko belooft dat de concealer zorgt voor een soort oplichtend effect op de plekken waar je hem aanbrengt, en dat hij donkere kringen en fijne lijntjes minimaliseert. Witte thee-extract zou moeten zorgen voor een jeugdige huid en speciale siliconen vullen de rimpeltjes op.

Zoals je kunt zien is de concealer lekker vloeibaar. Dat vind ik fijn voor onder mijn ogen, ik breng daar liever geen dikke laag concealer aan. Wanneer je hem blend, droogt hij aardig matte op. Zoals je op de onderste foto kunt zien is het geen hele dekkende concealer, maar daar is hij dan ook niet voor bedoeld: hij moet zorgen voor een natuurlijke, frissere look. 

Geen concealer

Aanbrengen..

Met concealer

Zoals je op bovenstaande foto's kunt zien, bedekt hij onder je ogen wel degelijk de noodzakelijke plekjes: donkere kringen vallen minder op en je ogen zien er een stuk wakkerder uit. Van het rimpels opvullen merk ik niet zoveel, maar dat had ik ook niet verwacht. 

De concealer blend door de vloeibare structuur heel makkelijk en natuurlijk uit, en zorgt inderdaad voor een soort hele subtiele oplichting in je gezicht. Ik vind het effect heel mooi! Gedurende de dag gaat de Soft Focus Concealer niet in de lijntjes onder je ogen zitten, hij blijft keurig op zijn plek. Op zoek naar een fijne, natuurlijk lijkende concealer voor onder je ogen? Dan moet je deze proberen!

De Soft Focus Concealer van Kiko kost €7,50 en is te koop via www.kikocosmetics.eu.

Liefs, Jitske

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...